Life Skills program középiskolásoknak

… a szakkör, mi tényleg az életre készít fel

 Mára már számtalan, a sikeresség témakörében végzett pszichológiai kutatás alátámasztja azt, hogy az emberek boldogulása felnőtt életükben sokkal inkább függ az érzelmi intelligenciájuktól, mint a lexikális tudástól. Egyéb tréningjeimen gyakran hallom ezeket a mondatokat felnőtt, középkorú emberektől, sőt, cégvezetőktől is:

 

„Hosszú évek után végre van jó néhány ötletem, mit tehetek, hogy kiegyensúlyozottabb legyek.”

Végre értem, hogy miért nem sikerült beilleszkednem azon a munkahelyen.”

„Ha erről előbb tudtam volna, másképp alakul a karrierem… de talán még az előző házasságom is.„

„Most értettem meg, mi hiányzik ahhoz, hogy igazán sikeres legyek. „

 

Bár az érzelmi intelligencia gyakorlatilag minden társas helyzetben fejlődik, a mai iskolákban a tanároknak mégis többnyire csak arra jut lehetőségük, idejük és energiájuk, hogy a lexikális ismereteket átadják a diákoknak. A sikeres élethez szükséges érzelmi készségekre nem jut elegendő fókusz. A Life Skills program ezt az űrt hivatott betölteni iskolai szakkör formájában.

A tudás valóban hatalom, főként, ha ezzel a tudással a saját életünket tudjuk egyensúlyban tartani. Minél hamarabb szerezzük meg azt a tudást, amire valójában szükségünk van ehhez, annál hamarabb tudjuk elkezdeni kialakítani magunknak azt az életet, amit szeretnénk. Én magam is nagyon örültem volna, ha annak idején részt vehetek egy ilyen programban középiskolásként.

 A program 16 – 18 éves fiataloknak ideális.

 

A program munkamódszerei 

  • Tréninggyakorlatok közös feldolgozással
  • Interaktív kiselőadás a témához – kutatások és legújabb eredmények a világból
  • Páros és kiscsoportos feladatok
  • 15 perces relaxációval zárjuk az alkalmakat

 

Nyitó alkalmak

  1. Bemutatkozás a szülőknek: kérdések és válaszok
  2. A csoport nyitó alkalma: ismerkedés, mi érdekel leginkább, mit vársz ettől a programtól?

I. modul: Önmagammal kapcsolatos tudatosság

  1. Személyiségtípusok – Hogyan könnyű nekem működni? Hogyan működnek mások? Hogyan tudunk szót érteni?
  2. Énkép és önbizalom – Hogyan látom magam? Hogyan látnak engem mások?
  3. Stresszkezelés – Vizsgadrukk és egyéb stressz kezelése építő módon.
  4. Önszervezés – Hogyan tudok hosszú távon hatékony maradni? Mennyiség, minőség és feltöltődés.
  5. Motiváció – Mi motivál engem igazán? Hogy tudom megtalálni a valódi motivációm? Mi tartja fenn a motivációmat?

 II. modul: Másokkal kapcsolatos tudatosság

  1. Asszertivitás – Hogyan legyek jóban magammal, és hogyan segítsek másoknak jóban lenni velem?
  2. Aktív hallgatás – Hogyan tudok úgy odafigyelni másra, hogy valóban megértsem, mit is akar?
  3. Visszajelzés – Hogyan mondjam meg úgy, ha valami nem tetszik, hogy ne legyen belőle veszekedés?
  4. Konfliktuskezelés – Hogyan könnyű nekem viselkedni konfliktushelyzetben? Milyen stratégiák vannak még?
  5. Szeretetnyelvek – Miből érti meg valaki, ha fontos nekem? Hogyan lehet jól szeretetet kifejezni?

III. modul: A környezettel kapcsolatos tudatosság

  1. Hosszú távú tervek – Mi leszek, ha nagy leszek? A most kiszámítható, az optimista és a pesszimista terv
  2. Meggyőzés és prezentáció – Hogyan tudom jól előadni az ötleteimet?
  3. Csoportdinamika, csoportszerepek – Hogyan működik egy csoport? Milyen szerepek vannak a csoportban?
  4. Vezetői szerep – Milyen vezetők vannak? Hogyan alakítják a vezetők a csoportot, amit vezetnek?
  5. Csoportkultúra – Mi az a csoportkultúra? Hogyan működnek a különböző kultúrájú csoportok? Hogyan tudok beilleszkedni?

Záró alkalmak

  1. A csoport záró alkalma: Mit tanultál? Mit viszel el magaddal?
  2. A program kiértékelése a szülőkkel közösen

 

Technikai részletek

  • A csoport minimum 12 fő jelentkező esetén indul, maximum létszám egy teljes osztály
  • A feliratkozás modulonként történik, a modulok egymásra épülnek!
  • Egy alkalom 2×45 perc, az alkalmak heti rendszerességgel követik egymást
  • Helyszín: az iskolában egy tanterem
  • Idősáv: tanítási órák után, vagy előre megbeszélt időpontban tanrendbe illesztve
  • Díj: modulonként 12 000 Ft/ fő, a nyitó és záró alkalmak díjmentesek.