Stressz és tudatosság

…. hogyan legyek stresszálló?

Azt általában tapasztalatból tudjuk, mitől leszünk stresszesek, és mi történik velünk, amikor stresszelünk. Hangulati és fizikai tünetei vannak, és ha az állapot sokáig fennáll, akkor a test (meg a psziché) végleg kimerül. A tudatosság alkalmazása a stresszkezelésben egy olyan szemlélet, amihez a mindfulness egy alapvető szemléletet és eszköztárat ad.

Ma már számtalan kutatási eredmény elérhető arról, hogy a mindfulness gyakorlása rövidíti a betegségek gyógyulási idejét, segíti a kiegyensúlyozott kedélyállapot fenntartását, hozzájárul a kapcsolatok békésebbé válásához, és nagyobb belső biztonságot ad nehéz helyzetekkel való megküzdés esetén.

 

A stressz és tudatosság program vázlatos íve

  • Neked mi a stressz?
  • Mit tudunk a stresszről (mechanizmus, folyamat, tünetek)?
  • Hogyan jelez az én rendszerem?
  • Rövid áttekintés a mindfulness eredményeiről
  • Az első lépés: időben észrevenni, mi történik – ülős és mozgásos meditációs formák kipróbálása
  • Megelőzés: mindfulness a munkahelyen
  • Megküzdési tippek: érzelemközpontú és problémaközpontú lehetőségek
  • Saját akcióterv
  • Zárókör

Itt olvashatsz még erről: Stressz és tudatosság – művésznevem mindfulness

A programot úgy képzeld el, hogy rövid előadás jellegű blokkok után főleg te fogsz dolgozni a frissen kapott információval. A cél a tapasztalati tanulás, hogy amiről hallasz, azonnal alkalmazni tudd!

Technikai részletek

  • a program hossza: 4 órás vagy 1 napos változat
  • következő időpont: minimum 8 fő jelentkező esetén azonnal indul
  • részvételi díj: a program időtartamától függően, megbeszélés alapján
  • jelentkezés: monikasobjak@gmail.com, a mailbe írd bele a kurzus címét, és hogy hány fős csoportot szeretnél.